I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Saturday, January 8, 2011

Boling Padang @ the Office

semalam aku ingatkan nak update tapi xde idea lak nak buat entry di tambah dgn aku emo so aku update ari ni la yek.

semalam aku keje shift malam. dah seminggu dah. semalam kira last day keje malam for the month la kan. so ketua grup aku ajak main boling padang.

dalam ofis. boleh?

sebenarnya diorg dah lama dah buat keje ni. xde la lama mana. sejak kitorg keje shift malam la. dari ari isnin dah diorg buat aktiviti tanpa lesen ni cuma baru malam tadi je aku terhegeh2 nak join.

boling padang ni aku ingatkan cam main boling biasa. ala kalau main boling kat tempat boling tu kan ko kena baling bola boling tu kat 10 tenpin yg sedia ada depan mata ko. boling padang x camtu ok. nak tau lebih lanjut? sila klik sini





ini la bola yg akan di baling jap lagi. 




jangan terpedaya dgn rupa paras nya. bola ni bukan buat dari besi. dgn bola boling biasa tu, bola ni lebih ringan. korg nampak x lingkaran merah atas die tu? kat situ ada pemberat. sebelah ringan, dan sebelah lagi berat sikit. ni gambar bahagian yg berat. 

masa nak baling bola kena badan tunduk sikit pastu lingkaran merah yg berat kat belah kanan dan yg ringan belah kiri supaya senang ko nak golekkan nanti. ok dah tau cara2 die kan? masa untuk menggolekkan bola!





jauh giler jarak nak baling. cantik kan golekkan nye? cakap cantik cepat!


owh ni bukan aku yg baling. dah tentu2 la aku sibuk amik pic kan. xkan la aku amik pic sambil baling bola kan. mesti la x logik. yang baling ni Aif rasanye. ala budak yg aku cerita dalam entry yg ini.






 di penghujung tempat balingan. 




kita kena baling bola itu ke arah bola penanda yg warna putih tu. markah akan di kira pada jarak bola yg paling dekat dengan bola penanda. kalau berhenti depan bola penanda lagi bagus. banyak markah. tapi kitorg main saje2 je ni. sementara tunggu waktu balik keje. 

korang nampak dalam gambar atas ni macam bola tu akan ke arah kerusi merah tu kan? x ok. bola tu corner ke arah bola penanda tau. terer x terer la si Aif ni kan walaupun die naif giler. eh apa kena mengena? hehehehe

owh bola tu memang di reka akan buat corner camtu. sebab tu la ada pemberat. pandai2 la korg nak usha baling camne pun asalkan kena kat bola penanda. aku baling bola? mesti la straight to the point. kata expert kan. tapi macam main boling biasa la. straight terus kena kerusi. hahahahaha....owh pakcik dua orang tu pengutip bola bertauliah sbb tu wajah blur. lol

tengah2 best main bola padang, tetiba ada sorang pakcik ni cepat2 kemas2 bola. rupa2 kat area situ dah pasang cctv! kantoi la! 

so lepas ni xtau la ada aktiviti camni lagi ke x kat ofis. kena tanya ketua aku dulu la sebab die yg sponsor bola. hehehehehe








p/s : cam best lak aktiviti ni. En K, bila nak sponsor bola lagi?






No comments: